EL9NOU.CAT fa ús de 'cookies' per facilitar la vostra navegació. Si seguiu navegant entendrem que ho accepteu    més informació    ACCEPTO

Un informe del RACC recomana reduir el límit de velocitat en alguns trams de la C-17

Un informe del RACC recomana reduir el límit de velocitat en alguns trams de la C-17..
última actualització: 12-07-2016 (7:11)

Els accessos sense carril d’acceleració o desacceleració en el tram Montcada-Vic augmenten el perill de col·lisió

Un informe del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) recomana estudiar la reducció del límit de velocitat en alguns trams de la C-17. Aquest treball, en què l’entitat ha estudiat vuit carreteres representatives de Catalunya, aprova els trams estudiats de la carretera en qüestió malgrat reconèixer que el límit de velocitat és alt en alguns trams a causa del nombre d’accessos. Així, i segons l’informe, la màxima velocitat establerta no s’ajusta a les característiques morfològiques de la via en alguns trams. Tot i això, la nota és acceptable, ja que la senyalització és bona i els conductors adeqüen la seva velocitat a la màxima permesa.

Un segon aspecte que els resultats assenyalen és que la C-17, en el tram entre Montcada i Vic, té molts accessos sense carrils d’acceleració o desceleració. Aquest fet pot provocar que augmenti el perill de col·lisions, ja que els vehicles que s’incorporen no tenen temps suficient per assolir la velocitat mitjana de la via.
Per altra banda, el treball indica que els vorals de la carretera són gairebé inexistents, cosa que augmenta la sensació de velocitat. Pel que fa a la senyalització, l’informe assenyala dues deficiències. D’una banda, es detecten revolts on no hi ha senyals que limitin la velocitat de circulació, especialment entre la Garriga i Aiguafreda. De l’altra, hi ha forts pendents sense senyalitzar. Pel que fa a la resta de la senyalització, tot i que la distància entre les indicacions es considera acceptable, l’estudi conclou que hi ha una manca de duplicació en el nombre de senyals als dos marges de la carretera i que en falten a moltes incorporacions o descensos sobtats del límit de velocitat.

En un dels aspectes en què la carretera C-17 aprova àmpliament és en el comportament dels conductors. Únicament el 5% dels vehicles excedeixen la velocitat permesa.

Les recomanacions finals són que caldria una regulació dels accessos a la via i l’adequació de la velocitat a la morfologia de la C-17, en el tram estudiat entre Montcada i Vic.

Aquest estudi s’ha realitzat en vuit trams de les carreteres C-32 sud, C-65/C-31, N-340, C-14, C13 i C-37. En termes generals assenyala que la manca de senyalització del límit de velocitat en les incorporacions, llargs trams sense indicacions de senyal, incoherència entre la morfologia de la via i el límit són les principals mancances.


ofertes el club

el9fmel9fm
el9fm



PUBLICITAT
   
 
   
 
   

el9alacarta
Taradell
Des del campanar
19-04-2016
Màrius Serra, Montse Armengou, Andreu Mas i Jofre Montoto
7 dies
15-04-2016
Capítol 113
La 7mana Catalunya Central
15-04-2016
 [+] programes

fotogaleria








dvd

senseboira
Amb la col.laboració de:
generalitat
PREMSA D´OSONA, SACTLtarifessubscripcionspublicacions oficialscontacteu-nosavís legal